28 Şubat 2015 Cumartesi

İş Hayatı ve Neşeli Penguenler!

Geçmiş iş yerlerimden birinde ilk iş günümü geçirmiş, eve gelmiştim. Ailenin en küçüğü olmamın da etkisiyle, ev halkının merakını gözlerinden okuyabiliyordum. Yeni işimde ilk gün nasıl geçmişti? Verdiğim cevap bugün gibi aklımda:

"Şey..bilmem ama..Hiç öyle neşeli penguenler yok!"

Bizim evde gülüşmelerle karşılanan bu yanıtım, aslında yaşadığım hayal kırıklığının bir özeti gibiydi. Nitekim, bu benim yaşadığım en kısa iş deneyimi olacaktı.



Hepimiz iş yerlerimizde hayatımızın çok büyük bir kısmını geçiriyoruz. Bu yüzden de bize işimizi sevdirecek şeylerin varlığı şart. Önce işine dair sevdiğin şeyler; insanlara dokunmak, raporlar hazırlamak, sonuçlar elde etmek her neyse işte o. Sonra takım arkadaşların, yöneticin, öğrendiklerin, öğrettiklerin vesaire..Maddi unsurları buna dahil etmiyorum bile. Ama bir şekilde neşeli penguenleri bulmak zorundayız bence, bu anlamlandırma oyunu dahilinde.

Bu yüzden iş görüşmelerinde çok severim adaylara işinin sevdiği yönlerini sormayı. Anlatırken göz bebeklerinde neşeli penguenleri bulmayı umarım.

Sizin işinizdeki neşeli pengueniniz ne?

2 yorum:

  1. Herkesin bir yerlere gittiği, ofiste yalnız kaldığım zamanlara bayılıyorum. İstediğim müziği açıp, kendime çay söylüyorum. Dosyalarımı diğerlerinin masaların yayabiliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Masaların üzerinde neşeli penguenler de geziniyor mu:) Yaşasın özgürce çalışmak..:)

      Sil